De stuur- en veersystemen van VSE worden toegepast in trucks voor distributie, constructie en mining. VSE is in staat om vanaf het begin van een ontwikkeling mee te denken en de beste oplossing te leveren. Met de systemen van VSE wint een truck aan wendbaarheid en rijcomfort, waardoor efficiënter en productiever gewerkt kan worden.
Met onze stuursystemen bereikt u met een groot voertuig eenvoudig elke locatie.
Onze stuursystemen bestaan uit weinig componenten. Hiermee realiseert u extra ruimte, bespaart u gewicht en hoeft u weinig aanpassingen te doen aan uw ontwerp.
De veersystemen realiseren bij een truck optimaal rijcomfort, perfecte aslastverdeling en superieure stabiliteit, in elke beladingstoestand.
Onze systemen bieden een aantal extra functies die een bijdrage leveren aan de doelmatigheid en het rendement van uw transportmiddel.
Een voorbeeld ervan is waterpas-dwarsregeling, waarmee het voertuig automatisch nivelleert alvorens de lading te kippen of een container af te zetten.
Een VSE stuursysteem gebruikt weinig energie. De energievoorziening komt via een kleine, door de motor aangedreven stuurpomp of via de overcapaciteit van de al aanwezige stuurpomp van de vooras(sen).
De energiebesparing in combinatie met het lichte gewicht resulteert in een brandstofbesparing dat kan oplopen tot 5%!
Hybride en elektrische voertuigen zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Het stimuleren van elektrische en hybride trucks staat ook hoog op de agenda. Het resultaat is dat de nevensystemen in trucks met verbrandingsmotoren steeds vaker elektrisch worden aangedreven.
De VSE systemen hebben de mogelijkheid om elektrisch te worden aangedreven, dit maakt het systeem uitermate geschikt voor elektrificatie van nevensystemen en voor hybride en elektrische trucks.
De systemen van VSE zijn compact ten opzichte van andere systemen in de markt. Hierdoor hoeven er geen concessies gedaan te worden aan het ontwerp van uw voertuig, dit geeft ontzettend veel ontwerpvrijheid!
VSE Dynamic Truck Suspension is een hydropneumatisch veersysteem voor de achteras(sen) van een truck. De vooras(sen) is/zijn geveerd door middel van een conventioneel veersysteem. Het systeem beschikt over een automatische en een handmatige hoogteregeling.
BEKIJK DETAILS >Bij de ontwikkeling van een nieuwe truck is voertuigkennis ontzettend belangrijk. VSE is in staat om vanaf het beginstadium tot eindstadium van een nieuwe ontwikkeling van een truck mee te denken in de beste stuur- en veeroplossing voor een bepaalde toepassing.
Wij beschikken over professionals op het gebied van: voertuigkennis, software, mechanica, elektronica en hydrauliek. Ook ontwikkelt VSE producten volgens de laatste veiligheids- en ontwikkelingsnormen.
Om de kwaliteit te waarborgen ontwikkelen en produceren wij onze systemen zelf.
Elk voertuig heeft zijn eigen eisen, daarom is het mogelijk uw stuur- of veersysteem op maat te laten ontwikkelen bij VSE.
Omdat trucks vaak ook achteraf worden omgebouwd is het mogelijk om stuursystemen achteraf in te bouwen, hiervoor leveren wij verschillende retrofit varianten.
VSE Electronic Rigid Axle Steering is een elektro-hydraulisch stuursysteem voor aangedreven starre assen. Door twee hydraulische cilinders individueel te verstellen kan een aangedreven as met een hoge aslast toch worden gestuurd. Hiervoor kan de standaard aangedreven truck-as gebruikt worden.
BEKIJK DETAILS >