De elektronische stuursystemen van VSE dragen bij aan het efficiënt vervoeren van silovervoer. Waar het met een traditionele trailer zonder stuursysteem vaak niet mogelijk is om bijvoorbeeld op een krappe erf te lossen, zorgt het elektronisch stuursyteem van VSE dat u probleemloos uw laad- en lospunt bereikt.
ContactDoor de nauwkeurige besturing en de mogelijkheid om een draadloze afstandsbediening te gebruiken kan er efficiënter worden gewerkt. De besturing zorgt ervoor dat een langere trailer met minimaal 1.100 kg meer capaciteit, probleemloos en snel moeilijk bereikbare laad- en lospunten kan bereiken.
Een gestuurde trailer kan in 95% van de gevallen worden ingezet op plaatsen waar voorheen een kortere trailer, met minder laadcapaciteit, voor nodig was. De kans op schade wordt kleiner doordat er veel minder gemaneuvreerd hoeft te worden op bijvoorbeeld een erf.
Doordat andere systemen gebruik maken van draaikransen en stangen zijn ze erg onderhoudsgevoelig. Denk hierbij aan de vele smeerpunten en het vervangen van versleten draaikransen. VSE Steering is een elektro-hydraulisch stuursysteem. Er is daarom bijna geen sprake van slijtagegevoelige onderdelen.
Hierdoor zijn de onderhoudskosten ontzettend laag, er kan tot 65% bespaard worden!
Bij mechanische stuursystemen moet de beweging van de truck zorgen voor de energie. Bij het maken van een bocht worden de twee assen ‘omgetrokken’ door de truck. Dit geeft veel weerstand en heeft daardoor een negatief effect op het brandstofverbruik.
De energiebron die nodig is voor de VSE besturing is gemonteerd op de trailer. De trekker beweegt in een bocht zonder extra weerstand.
Doordat er weinig mechanische delen zijn is er veel minder kans op speling, waardoor VSE Steering op de langere termijn nauwkeuriger blijft werken. Ook dit levert betere verbruikscijfers op. De totale brandstofbesparing kan oplopen tot wel € 8.000,-.
Traditionele systemen maken gebruik van starre assen op een draaikrans. Omdat een starre as op een draaikrans in een bocht schuin onder de oplegger komt te staan komen de wielen in dwarsrichting dichter bij elkaar. Anders gezegd: de spoorbreedte wordt in een bocht verkleind, waardoor de oplegger stabiliteit verliest. De wielen van een fusee-as met VSE besturing draaien individueel, waardoor de spoorbreedte niet afneemt en de trailer stabieler blijft.
De stuursystemen van VSE worden op hoge snelheid uitgeschakeld. De besturing wordt afgebouwd vanaf 25 km/h en vanaf 55 km/h zijn de assen star. Dit zorgt voor optimale veiligheid en stabiliteit.